Automatyzacja weryfikacji kontrahentów dla dużej platformy e-commerce

Polska platforma e-commerce wdrożyła PWGinfo API, aby zautomatyzować proces weryfikacji kontrahentów oraz zarządzania relacjami z dostawcami. Dzięki integracji z systemami Oracle Commerce i Oracle Sales Cloud, firma uzyskała szybki dostęp do danych z KRS, CEiDG oraz międzynarodowych list sankcyjnych i PEP. Automatyczna weryfikacja kontrahentów pod kątem wiarygodności oraz zgodności z przepisami AML zwiększyła bezpieczeństwo współpracy, zredukowała ryzyko operacyjne i zoptymalizowała procesy biznesowe, bez konieczności zwiększania zatrudnienia.

W tym artykule:

Klient

Sklep internetowy, potentat na polskim rynku, oferujący szeroki asortyment produktów elektronicznych i AGD, współpracujący z wieloma dostawcami i partnerami biznesowymi. Sklep w swojej działalności wykorzystuje system sprzedażowy Oracle Commerce oraz Oracle Sales Cloud do zarządzania relacjami z klientami

Wyzwanie

Dynamiczny rozwój platformy e-commerce wymagał zautomatyzowania procesów weryfikacji kontrahentów oraz zarządzania relacjami z nowymi i obecnymi dostawcami w celu:
utrzymania płynności firmy,
ograniczenia ryzyka związanego z nierzetelnymi kontrahentami,
uniknięcia współpracy z kontrahentami będącymi na listach sankcyjnych.

Firma potrzebowała efektywnego sposobu na sprawdzanie wiarygodności partnerów handlowych, zgodność transakcji z przepisami prawa oraz minimalizowanie ryzyka.

Rozwiązanie

Firma wdrożyła import danych do własnego systemu sprzedażowego korzystając z PWGinfo API w celu automatyzacji procesów weryfikacyjnych oraz optymalizacji zarządzania danymi o kontrahentach. Rozwiązanie umożliwiło szybkie pobieranie informacji z danych znajdujących się w zasobach Polskiej Wywiadowni Gospodarczej, pochodzących z oficjalnych źródeł, takich jak KRS, CEiDG, oraz międzynarodowych baz sankcyjnych i PEP. Dzięki integracji z systemem CRM, platforma mogła automatycznie weryfikować dostawców i kontrahentów pod kątem ich wiarygodności i zgodności z przepisami.

Funkcje PWGinfo API w procesie e-commerce

  • Weryfikacja kontrahentów w czasie rzeczywistym – Przy każdym nowym rejestrującym się dostawcy, system automatycznie pobierał dane z KRS i CEiDG, sprawdzając podstawowe informacje o firmie, jej status, osoby zarządzające oraz ewentualne zaległości lub zadłużenie.
  • Monitorowanie statusu dostawców – Dzięki API, platforma regularnie sprawdzała, czy dostawcy nie są w procesie likwidacji, upadłości lub czy ich status prawny nie uległ zmianie.
  • Zarządzanie ryzykiem AML – Integracja PWGinfo API z bazami AML, międzynarodowymi listami sankcyjnymi oraz bazami PEP (osoby zajmujące eksponowane stanowiska polityczne) pozwoliła na automatyczne filtrowanie kontrahentów pod kątem ryzyk związanych z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu.
  • Biała lista VAT – Firma automatycznie weryfikowała numery kont bankowych dostawców na Białej liście podatników VAT, co zwiększyło bezpieczeństwo transakcji finansowych.
  • Analiza powiązań biznesowych – System umożliwiał graficzne przedstawienie powiązań między firmami, co pomogło w identyfikacji potencjalnych zagrożeń i powiązań kapitałowych, które mogłyby wpłynąć na stabilność współpracy.

Rezultaty wdrożenia

Dzięki wdrożeniu PWGinfo API, klient nie tylko zwiększył bezpieczeństwo operacyjne, ale również usprawnił zarządzanie relacjami z dostawcami, co przyczyniło się do dynamicznego rozwoju i optymalizacji procesów biznesowych przy niezmienionym poziomie zatrudnienia. Klient zrealizował wszystkie swoje oczekiwania, uwzględniając:

  • Zwiększenie bezpieczeństwa współpracy kontrahentami – firma zminimalizowała ryzyko współpracy z niewypłacalnymi dostawcami oraz z przedsiębiorstwami powiązanymi z działalnością przestępczą.
  • Automatyzacja procesów – integracja PWGinfo API skróciła czas weryfikacji nowych dostawców i partnerów biznesowych, co pozwoliło na sprawniejsze działanie platformy e-commerce.
  • Optymalizacja zarządzania ryzykiem – automatyczne powiadomienia o zmianach w statusie dostawców umożliwiły bieżące monitorowanie ryzyka i szybką reakcję na ewentualne zagrożenia, nie ograniczając skali prowadzonej działalności.
  • Zgodność z przepisami – firma zapewniła zgodność z przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML) oraz monitorowania transakcji VAT, co zredukowało do minimum ryzyko ew. kar z powodu kontroli organów nadzorczych.
Więcej na blogu

Big Data jako narzędzie w pozyskiwaniu klientów

Big Data zmienia zasady gry w sposobach pozyskiwania klientów i zarządzania relacjami. Dzięki analizie ogromnych zbiorów danych, firmy mogą precyzyjnie targetować swoje kampanie marketingowe, identyfikować potencjalnych klientów oraz optymalizować strategie sprzedażowe. W tym artykule przyjrzymy się, jak konkretne przedsiębiorstwa skutecznie wykorzystują Big Data do tworzenia list potencjalnych kontaktów, personalizacji ofert i maksymalizacji efektywności działań marketingowych. Poznaj praktyczne przykłady zastosowania Big Data, które mogą zainspirować Cię do wdrożenia tych rozwiązań w Twojej firmie.
Czytaj dalej >

Zautomatyzowana weryfikacja klientów w firmie faktoringowej

W dynamicznie rozwijającej się branży faktoringowej szybka i precyzyjna weryfikacja klientów to klucz do minimalizacji ryzyka finansowego i zachowania rentowności. Dzięki zaawansowanemu systemowi integracji danych, Polska Wywiadownia Gospodarcza pomogła jednej z firm faktoringowych zautomatyzować procesy oceny ryzyka i znacząco przyspieszyć podejmowanie decyzji finansowych. Poznaj szczegóły rozwiązania.
Czytaj dalej >

Biały wywiad w służbie przedsiębiorców – ocena prawna i etyczna

Pozyskiwanie informacji gospodarczych jest nieodłącznym elementem współczesnego obrotu handlowego. Przedsiębiorcy, dbając o minimalizację ryzyka w działalności gospodarczej, korzystają z dostępnych narzędzi i raportów, aby weryfikować swoich kontrahentów. Wywiadownie gospodarcze oferują szereg rozwiązań umożliwiających ocenę wiarygodności podmiotów, jednak należy pamiętać, że zbieranie i przetwarzanie takich danych wiąże się nie tylko z aspektami prawnymi, ale także etycznymi.
Czytaj dalej >
NIe ma więcej wpisów
Skip to content